Auvicom verkoop

We volgen de de technologische (r)evolutie op de voet. Ons brede aanbod hoogwaardige AV-apparatuur houdt gelijke tred met de nieuwste ontwikkelingen op de markt. Ervaren specialisten loodsen u graag door het hele gamma. En ze adviseren u bij het plaatsen van uw audio-, video- en belichtingsmateriaal. Professioneel materiaal en deskundig advies: dé garantie voor een geslaagd project.

“Don’t just deliver a product – deliver a solution”

De 4 fases van onze verkoopscyclus.

Voorbereidingsfase

Hier luistert een ervaren team eerst naar de noden van de klant. Wat liep er in het verleden fout? Heeft de klant eigen competenties in huis? Hoe ziet de klant de samenwerking? Kortom, alles wordt in vraag gesteld. Hierna bekijken we de praktische kant van het project. Welke ruimtes moeten worden uitgerust? Alles wordt gefotografeerd en de afmetingen worden genomen. Welke afwerking hebben de vloeren, plafonds en muren en wat is de beste manier om verbindingen te maken en bekabeling weg te werken?

Ons team bepaalt een strategie voor elk project. Een plan van aanpak wordt uitgetekend waar alle eventuele technische beperkingen worden opgelost. Als integrator maken we een selectie in het ruime marktaanbod van AV-materiaal met als ultieme doel een perfect installatie op maat van de klant.

Last but not least werken we een voorstel uit dat, afhankelijk van de grootte van het project, ter plekke wordt voorgesteld aan de klant. Eventueel organiseren we ook een demo in samenwerking met ons verhuurteam.

Verwerkingsfase

Nadat het project wordt goedgekeurd wordt er opnieuw overlegd met de klant. Vaak dienen er nog keuzes te worden gemaakt ivm variaties, opties of kleuren.

Hierna gaat het project in bestelling en worden alle bestellingen geplaatst bij onze leveranciers. Auvicom heeft een bijzonder groot gamma en kan enkel de meest verkochte toestellen in voorraad houden – al het overige wordt besteld bij de Belgische invoerder. Wij hebben een jarenlange band met onze leveranciers – zij kennen onze veeleisende voorwaarden en weten dat onze klanten steeds op de eerste plaats komen.

Na de levering van het materiaal start de technisch voorbereide fase door onze technici. Dit omvat oa software-updates, inbouw in racks, interne verbindingen, programmatie en configuratie van processoren en touchscreens, ophangbeugels, testing en montage.

Bij elke stap is er nauw contact tussen de Auvicom accountmanager of projectmanager (bij grotere projecten) en de klant.

Uitvoeringsfase

Hier mag je onze technici ter plaatse verwachten voor de installatie. De eerste installatiedag zal de contactpersoon ook bij de klant aanwezig zijn voor een laatste overleg.

Voor nieuwe installaties in verbouwings -of nieuwbouwprojecten worden voorbereidingen qua structuur of bekabeling op voorhand voorzien. Bij bestaande kantooromgevingen zal alles eerder samen uitgevoerd worden.

Alle apparatuur wordt gemonteerd, geconnecteerd, geprogrammeerd en geverifieerd. Uiteraard voorzien we bij oplevering een opleiding voor de klant. Voor elke bijkomende vraag kan de klant 24/7 terecht bij Auvicom.

Opvolgingsfase

Een fase waar Auvicom voor beroemd en berucht is – wij laten onze klanten niet los – daarom dat ze allen zonder uitzondering het eerste jaar na aankoop gratis een RED contract aangeboden krijgen – dit is een contract dat jullie een goede werking garandeert met de hulp van onze diensten.

Reken zeker op ons dat we het gebruik van jullie installatie in de maanden nadien graag begeleiden – de flexibiliteit van jullie AV partner is op dit gebied ongeevenaard. Doorgedreven of herhaaldelijke opleidingen zijn zeker ook een optie.

Draadloze presentatie-systemen

Collaboration-installaties

Audio, video & telefonie installaties

Touchscreens & voting-systemen

Streaming

Meeting & room reservation

Presentation tools

Digital signage

F.A.Q.

Frequently Asked Questions

Waarom werken jullie maar met een beperkt aantal merken of partners ?

Er zijn vele factoren die ons doen beslissen om met een partner/leverancier te werken : 

  • de beschikbare voorraad in Belgie
  • de in-huis kennis en voorgestelde begeleiding
  • de uitgewerkte opleidingen en certifieringstraject
  • een eigen uitgewerkt dienst-na-verkoop platform
  • de verhouding prijs/kwaliteit
  • marktpositionering van het merk
  • en vooral de permanente evolutie van de technische mogelijkheden

Als we een bevredigend antwoord krijgen op al deze vragen is de keuze snel gemaakt en zal het merk zeker in aanmerking komen van ons portfolio.

Jullie concullega’s werken met verschillende mensen op een project – bij jullie is dit minder zichtbaar, waarom ?

Dit is een bewuste keuze bij Auvicom. Wij beschikken over een polyvalent team dat permanent wordt opgeleid. Op een bepaald niveau wordt er wel voor één of meerdere specialiteiten gekozen (videoconferencing, audioprojecten, auditoria, controlesystemen, … ). Hierdoor kunnen wij onze klanten één uniek aanspreekpunt bieden dat wordt ondersteund door een team van specialisten.

Welke regio’s bedient Auvicom ?

Auvicom biedt haar diensten in heel België aan,  verder gaan we het bewust niet zoeken. Wij zijn immers van de mening dat een audiovisuele partner gebonden is aan een perfecte service en uitvoering. We werken wel samen met vaste AV partners voor projecten buiten België (bvb Skype-Microsoft project in Luxemburg).

Contacteer ons

Neem hieronder contact op. Stel een vraag of start een gratis offerte.

Contacteer ons

+ 32 (0)2 380 10 44